Apr 25, 2012

Oh bubuCat !

assalamualaikumm.
sekian tidak menuliss.
laptop tibatiba buad hall.
aku pun tidak pasti mengapaaa.
jadiii, aku membuang masaa dengan membacaa novel sahaja.
over and over and over again.
then petang isnin.
terdetik untuk membawa BubuCat berjalanjalan
sian kat Bubu sbb kene kurung dalam sangkaar,
yelahh. arituu lari dari rumahhh.
 bangun 6.30 pagi sematamata mncari bubu yang ilang.
naseb baik Bubu tahu jugak nak balikk, akhirnyaa,
petang tuhh sambil bertexting2 ngn a fren.
sambil bernyahnyah ngn beliau. sambil berjalanjalan dgn bubu.
i noticed Che Tam ( my neighbour's cat ) usha2 my Bubu.
then bia laa. sedaya mungkin aku ta bawak bubu dekat ngn dye. Bubu pun curikcurik ushaa Che Tam jugak.
Tahhh tibatibaa. Bubu diserangg. aku terkejut dan terdiamm kejapp.**how come how come**
then tiba2 teringat my ayah penah ckp, if kucing gadoh jgn pegi dekat.
sy degil. *nodded down* kesian kat Bubu. dye ta melawan punn.
bulubulu dye abess tercabutcabutt.  bergulingguling laa mereka di jalan. kononnyaa ingin mnjadi heroo Bubu. dengan beraninya aku menarik collar Bubu, angkat Bubu tinggitinggi. Bubu masih merontarontaa. aku tiada pilihan laenn. aku pun peluk Bubu kuat kuat sambil mulut menjeritjeritt dekat Che Tam jahat itu.**menjerit dengan nada yang ayuu gitu* tapi Bubu si penakut itu terus menggigit jari aku bagi melepaskan diri. darah mencurahcurah ke jalan seperi coklat mencurahcurah ke ladang gandum  **KoKoKrunch** haishh, tanpa membuang masaa. aku pun berlarilari  pegi simpan bubu.
darahh memangg banyak lahh. IDK how to describe that moment. takut? sakit?marah? tahh. tatahuu laaa.maybe takut kott. aku tanakk kene jahitt lagi sekaalii. tapi jahit better dr kene potongg kann? emmm. then basuh lahh sikitsikit. buang darahhh. masuk rumah amek tisu balut, cari phonee. ta jumpaa. atass jalan rupanyaa. tercampak waktu bergelut kot? aku pun ta pasann. amek lahh. kol ibu na g klinikk. soh uncle antaaa, ibu tggu kat saneee. memang ta nangesss ahh. sebab lagi rela tahann denyut sakit uh dr layan air mataa. tapi jumpaa jea ibu, ibu tanyaa " napee neh? cane leh jadi camnehh." terusss berderaii air mataa nehh. "laaa,,,ibu tanyaa jeaa, nape nengess" huuuu. lagi banyak air mataa nehh merembesrembesss.haha :')
 kat receptionist tuhh, bg lah ic, thenn akak tuh ckp
"ehh, awakk la yang arituu 2009 datang jahit kaki kann"
aku ponn heheeee. igt lagi dye kt akuu. :)
orang kat klinik pon ushaaa mcm aku tadee idung jeaa.
cuci cuci lukaa dgn hydroxidee.
kne inject sekalii setelahh sekian lamee ta kne injectt.
sakit dan kebass smpaii sekaranggg -________-
tp doc uhh bestt. smpt lagi dye bg lecture kt aku .
"if u na jd doc, just go for itt. na jd doc ta perlu IQ tinggi melangittt, u just kne rajenn and cekal okayy. i preferr u buadd medic locall. sbb if u buad overseas mcm Australia,UK bilaa balik nnt M'sia nnt u terngangaa lahh. Dorang sakit mcm laenn. Orang M;sia cm laen. Let say, M'sia flu/cold uh biasaa la kann. For Australiann, itu seriousss. Kat sana mne ade Cat's bite, Cat's Scratchh camnihh. If you na buad practicaal, go for Indonesiaa. Penyakit dorang lagi BOMBASTICC.Teori sume samee. We study the same book. Clinical servicee uhh yg laen." katanyaaa.




ubat jea cantikk.
tapii paling tak sedap aku penahh rasaa.
-_________________-


baju putihh. *how lucky*
baju macam org accident uhh.
padahal luka tangan jeaa. 



yahhh. sayaa dapat cincin baruu.
middle fingerr.
bila driving pun middle fingerr tegakk berdiriii
sayaa ta bermaksud apaapaa kepada  pemandu laenn.
betul. terpaksaaa. 


Bubu





hidung kucing saya mancung,
kucing awak?
hewheww.
knw whatt?? the bestt part enn
hikmahh this kejadian laaah.*aku rasaa*
tibatibaa lappy jadi okayy?
miracle kann? emmm.
Allah Maha Adil n Penyanyang kan?
This Is Part of His Plans.
Check matrix tadii. emm dapatt. kt Gopeng sinunn uhh.
mmg ta mintak gopeng punn. tapi dahh dapatt. pasrah jelahh.
syukurr. at least dapatt. kan? okayy laahh
till thenn~

6 comments:

  1. weh.hang bela kucin ka boya?
    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaaa, kucing aku berbakat na jadi boyaa :)

      Delete
  2. haha, igt smpai nkk trputus jari :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. putus jari takk update lee belog nehh. hewheww

      Delete
  3. weh kesian nya...saket toi aku tgok gmbaq bedarah tu...haaha hang memang unsung hero laaa....kem salam kat bubu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa. heroo kee?? baek baek. bubu kne grounded dahh.

      Delete